när ljusen släcks så ska du vara med

Jag får så jävla dåligt samvete. Ljuga min mor rakt i ansiktet. Men vita lögner är okej. För jag ljuger inte av illvilja, jag ljuger för att hon ska må bra. Så är det. Och det tröstar mig lite faktiskt.
Veckan har varit fin. Jag har köpt nya skor. Och det gör ju mig väldigt glad. Skor som vi alla vet är jävligt fint. Min pappa tog sig friheten att räkna mina skor som står ute i hallen. Han kom upp till 12 par. Mamma räknade det till 14. Jag vet inte vem som har rätt, men de tycker att jag borde plocka undan lite iallafall. Det tycker väl jag också egentligen.

Skolan orkar jag inte skriva om. Men i fredags tackade våra nollor oss med en fest. Så jävla söta, fördrinkar och allt! Det var roligt och fint, jobbigt som utav bara helvete med bussar dock. De är djävulens påfund, jag svär! Eller, grundtanken är väl fin. Men någonstans gick det snett. CYKLA, säger jag bara.

Igår spelade vi match. Vann som vanligt, EHE. Jag kommer få en oerhört chock av att förlora alltså, det var jättelängesen jag förlorade i annat än schack och ukrainsk häger.. På kvällen kom Sofia förbi. Vi drack drinkar och åt cheezballs. Sen droppade även Alle ut när vi var ute och skrattade högt. Efter ett tag kom också Maria. Vi pratade och blev runda om fötterna. Helt utan musik och dans, galet tyst förfest. Vi lämnade huset på våra cyklar (Alle bak på min, dådå) och åkte in till stan. Där var det mer livat! Jag och Alle hoppade in på Yngves för varsin öl. Jag och Emina brände en bibel och folk skrek. Sen skulle jag och Alle kolla läget på SWEAT! och FYFAAAAN, vilken kö. Så jävla sur blir jag alltså.. Bra med förköp om man ändå måste stå i kö och så vidare. Nej, vi var sura men när vi väl kom in var livet ljust och levande. Dansdansdans och livet lekte. Jag och Maria cyklade hem när allt stängt och benen var trötta.

Idag har jag mest ätit. Min mage är verkligen ett bottenlöst hål när jag har druckit. Och fettförbränningen är ju på noll också, jävligt kul. Nejmenja. Jag och Sofia åkte in till stan och åt på Subway med Nikki och pratade skit. Älskarom alltså. Cykla hem lite långsamt och sen har jag bara suttit vid datorn hela dagen. Känns inte så jävla produktivt. Jag har dock skrivit loggbok. Haha, fyfan. Bakisdagar är iallafall fina i min värld.
Imorgon kommer jag inte vara hemma på tolv timmar. Från åtta till åtta. [email protected]. Men jag gillar att mitt liv är som en tvserie. Sex and the City eller något och vi lever över våra tillgångar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0