don't save me

I torsdags efter träningen for alltså Lejon, Maria och jag till Ica och handlade RedBull, åkte hem och gav varandra en knapp timme till intag av föda, duschande och göra-i-ordningande. Med våra cyklar i mörkret utanför Mobergs och snart utanför Nikkis port. Därinne väntade en Nikki som bjöd på vin och sconesbakelser. Så jävla ljuvlig hon är! Vi poserade med fotbollskillarna, försökte locka Lejons hår och spelade drinking games. Chip-pong och I've never och vi blev ganska fort ganska fulla. -"I don't have time to jack it when we're training so much!" -"I can always make time for that.." och livet var fint. Väl inne i stan gömde vi vår kvarvarande alkohol i några buskar (åh, sådan nostalgi) och gick in på Platå med våra fribiljetter som vi fått av Nya Zeelandarna. In, få stämpel, ut! Jag tror inte ens att vi lämnade jackorna. Eller, jo, det gjorde vi kanske. Eller, ja, det var väl här mitt minne började bli lite fuckat. Vi hämtade iallafall vår alkohol i buskarna och gick hem till Addo. Där trängdes vi med tvåmetersmän och skrattade, mest. Jag har ingen aning om hur länge jag var där men hissresan var nästan hela grejen. Hur full måste man vara för att uppskatta en hiss så helhjärtat? Till Platå! Gud. Jag kom ju knappt in innan de tände ljuset, känns det som såhär i efterhand. Fast nä, så var det ju inte. Jag hann prata högstadieminnen med Nathalie, dansa med det stora gänget, prata med en tysk på ågatan som bjöd mig på cigaretter ett jävla bra tag, bli tagen för en australienare av en australienare (!), ha serious-talk med Nikki under baren, bli kysst i armvecket av en asiat (?), spotta lite i de flesta hörn och göra lite andra liknande omdömeslösa saker. Så när ljuset tändes sa vi; ut-ut-ut! Och ut vi for. Lejon var en biaaatch så jag och Maria sov hos killarna. Det var nog den skönaste extrasängen jag sovit i någonsin. Sova i kläder och smink är ju alltid en hit! Jag vaknade iallafall vid en sjukt bra tidpunkt, 09.12 eller så. Fem timmars sömn är ändå ganska bra. Men eftersom jag började vid tio gick jag till Espresso House och tog en Chai Latte to go och cyklade till religionen i högklackat och gårdagenssmink. Och svettlökar ja, just det. Jag luktade man också, påstådde Häger. Fint liv! Dagen klarade jag av bra, jag var duktig och gick på alla lektioner.
Kul liv att ha träning sen också. Båda tummarna upp. Jag och Lejon hyrde en film, Systrar i jeans; Andra sommaren. Sen åkte vi hem, duschade, åt tacos och såg på Idol. Och somnade framför filmenn. Hon brumbrumade hem i sin lilla bil vid tvåtiden och jag gick som en zombie upp och la mig i min säng.

Lördagmorgon. Nja. Snarare lördag-eftermiddag. Vaknar och har tre sms från Sofia. Bland annat ett "jag kommer och hämtar dig 14.15" och ett annat från 14.15 "jag hämtar dig 15.00 istället". Haha! och eftersom jag vaknade 14.30 blev det ett himla massa spring. Åka bil till Lisa, hämta tröjor, åka till Cloetta Center och få ett Press-parkeringstillstånd. Så jääävla fancy! Så parkera nära, få gratisbiljett och kolla på lite hockey. Men allt har en baksida. Som också var framsidan, haha! På med matchtröjorna och ut på isen med hala basketskor. Fyfan alltså. Så sjukt många som kollar på oss och man ser sitt ansikte på the big screen liksom. Och så mycket applåder. Så surrealistiskt. LHC ska minsann presentera sitt systerlag, minsann. Mitt liv, haha! Vi kollade på två perioder, sen orkade vi inte se mer. Så jag och Lejon åkte till ICA MAXI och handlade mat till söndagsmatchen. Vi handlade så jävla mycket. Vi smög med smink, underkläder och hårgrejer. Och trosor. Dock bara grejer vi tycker att vi förtjänar för våra mammas pengar. Dessutom kommer vi ändå till helvetet. 1 000 kronor slutade vårt shoppingkalas på, tillsammans, dårå. Men ändå inte riktigt okej. Fast jävligt bra. Vi åkte hem med våra varor. 10 minuter fick jag på mig. Sen hämtade hon upp mig igen! Och ut till Stina for vi med Stina och Nikki. Orgasmatron-tävling, tacoätning, och kakbakning. Och serious pratning.

Och tillbaks in till stan ganska fort för upp vid sex gick man imorse. Upp, åka minibuss till Kungälv. Spela. Åka hem. Kom hem vid sex, haha! Borta hela dagen. Vann gjorde vi iallafall. Stort. Yeah. Puss. Sedan jag kom hem har jag ätit, pratat lite med Lejon och pratat mycket med Eliza. Pusssss, ju.
Nu ska jag se på Paradise Hotel eller Gossip Girl. Hoppas på Paradise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0