wash it down the kitchen sink

Tisdagar är ganska jobbiga. Det är nästan bara bra ämnen, men det är så sjukt långa lektioner, inga raster och vi är himla bortskämda i vår lilla klass. Så när den skoldagen var finito var man ju faktiskt ganska utkörd alltså. Mennä, man hinner bara hälsa på Kusin Karolin som var på fikabesök med lilla Tyra och koka lite gröt innan man ska träna. Dock, alltså, Tyra är helt oerhört söt för att vara en så liten.. människa. Hon börjar liksom få personlighet vid en så ringa ålder, jag är helt förstummad! Såja, träning var det, första sammanslagsträningen med A och B-damerna. Det var stört roligt, det var oerhört länge sen man spelade med Stina! Detta kommer verkligen få mig att gå i skolan på tisdagarna och det kan nog behövas med tanke på jobbigheten..
Jag börjar fundera på att; jag kanske behöver en kalender? Iallafall till i helgen, det känns som att jag har tryckt in en himla massa fredag till måndag! Men det känns bra och jag tror att jag kan få plats med det i hjärnan. Jobbigt dock ifall jag skulle glömma något!
Idag vaknade jag lagom tidigt, 08.00 och gick upp. Mådde dock illa (!) så det sänkte ju tillvaron lite, men alltså, Morgonpasset i P3. Vad gör ni inte som förgyller mitt liv liksom?! Det bästa sättet att vakna på, for sure. Till skolan, lektioner, lunch med Rasmus och sedan gå på stan. Oj säger jag! Jag kan inte kontrollera mig själv i shoppingsammanhang. Jag är officiellt pank nu. Jag var det innan också, men nu är jag verkligen pank! Fast det är okej, för jag ville verkligen ha det jag la vantarna på! Först vinkade jag adjö till Rasmus och skuttade in på Monki. (jag älskar att jag ger er en sådan detaljerad beskrivning!) Där provade jag en klänning, trodde att jag klar, gick ut. Såg en annan klänning eller kjol, gick och provade den. Så fortgick proceduren och jag blev väldigt upprörd eftersom att jag tog på mig min jacka varje gång. Jag fick iallafall med mig två klänningar ut efter att ha beklagat mig hos en jättehärlig expedit. Snabbt till Lindex för att fixa ett par strumpbyxor och sedan till Din Sko. Oj, skorna alltså! De är exakt som jag vill ha dem, till punkt och pricka. Jag velade länge men kom fram till att, nä, jag ska ha dessa skönheter. Jag och kängor alltså. Sen kom jag hem, visade upp mina inköp, åkte och handlade och såg på Top Model. Fina dagar, va? Nu är det kväll, snart natt och det är ju alltid lika jobbigt när man är ensam.

(PS. Jag fick nyss reda på att vårt volleyboll-lag räknas som ett Senior-lag. Va? Jag känner mig som en pensionär.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0