it's friday night and I ain't got nobody

Woah, alltså. Igår var den konstig, konstig dag. Såhär i efterhand känns den dock helt okej! Första lektionen med Åke och Henrik. ÅKE säger jag bara! Vilken man! (jag har lärt mig mer på den lektionen vi hade än tre terminer med Camilla..) Och Henrik verkar sannerligen vara en hyvelns kille också, ska få och att prata engelska och en hel andra utopi-fasoner.
Franskan var väl som den brukar, Rasmus var "sjuk" så där satt jag i klistret. Mycket stolt över min närvaro, helt klart! Jag hade knappt landat i hemmets lugna vrå förren jag var "tvungen" att åka till träningen, som bara höll på i en timme! Men imorgon är det lördag vilket betyder; MATCH! Jippie. Eftersom att jag hade Japanska-slutprovet idag också så promenerade jag till Evelyn halv sju och pluggade med henne. Fast jag kan inte påstå att vi pluggade så mycket, vi pratade om livets gåtor, våra olikheter och lyssnade på musik. Och där blev jag kvar till halv tolv eller något! Helt otroligt att man connectar med ens gamla barndomsvänner sådär!

Idag fick man en behövlig men otillräcklig sovmorgon. Kom försent till geografin och slutade jättemycket tidigare? Så det blev att döda en halvtimme hos skolsyster som gav mig dextrosol och Mirre som förhörde mig på japanska-glosor. Historia, diskuterade rättsväsendet. Oerhört ointressant att skriva om men jag hatar att gå igenom saker i huvudet utan att skiva ner det. Haha, nu lät det som att jag bara skriver det jag tänker. Japanskaprov och jag fick 82 poäng av hundra? Where does that leave me? Jag har inte en blek aning. Men Yuka bjöd oss på riskakor som smakade kalaspuffar. Jag är orolig på att det räknas som att jag brutit mitt godisförbud. Jag menar, en kaka! Dock ris. Ris får jag äta, kaka inte. Samma sak med morotskaka, tho. Och de får jag inte äta.. Fast det går nog bra!
Sen kom jag hem och nu har jag tråkigt. Hungrig är jag också. Mest uttråkad. Jag kollade nyss på blondinbellas blogg liksom, där är man nära uttråk-stupet! Jag har kommit fram till ett gäng grejer. Jag är glad för att jag inte har blivit sjuk den här vintern och jag måste verkligen läsa Infernot ikväll. För Åkes skull liksom, åh, Åke.

Kommentarer
Postat av: Karin

hahaha "jag har lärt mig mer på den lektionen vi hade än tre terminer med Camilla"



så sant

2009-01-14 @ 16:53:30
URL: http://noandroid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0