I see car bombs in your eyes

Idag vaknade jag och Elin med tuppen för att gymma. Det var trevligt, läsa DN i maskinerna och uråldriga tortyrredskap.
Cykla vidare till skolan i krångliga kjolen alltså, cykla inte med den utan kappa i förtsättningen! Tre lektioner av blandad kvalité, till biblioteket och leta helt oerhört länge. Jag menar, jag tror att jag kan biblioteket rätt okej-bra ändå? Men det kan jag säga att det gör jag INTE! Nu har jag iallafall the Bell Jar av Sylvia Plath i mitt förvar, tyvärr med large print så jag skulle kunna läsa bokjäveln från andra sidan rummet. Äntligen hemma efter en cykeltur med för kort kjol (omständligt!) och däcka i soffan. En oerhört dålig vana! Elin lagade asiatisk mat med brysselkål i. Jag vet inte ifall jag är förundrad eller äcklad. Breaking borders, woah. Gott var det iallafall! Sen blev jag upprörd över småsaker så jag tog en promenad till Gumpekulla och tillbaka. Slutsatsen är att jag älskar musiken, jag orkar inte! Of Montreals Gallery Piece är så mycket jag så jag inte riktigt vet varthän jag ska ta vägen. Jag hatälskar verkligen när låtar träffar en sådär mellan höger och vänster kammare.
I övrigt är jag ensam-ensam och hatar Östgötatrafiken. De har uppenbarligen höjt priserna över nyår vilket gör att jag saknar Elina mer, för att jag vet att jag inte har råd att sätta mig på tåget när andan faller på.
Imorgon vill jag gå till skolan. Men jag har ju min träningsväska. Det finns så mycket jag vill, ser ni.


Kommentarer
Postat av: Snoris

Hej hå. Gissa vem som har köpt ett fritidskort? Nu är det praktiska att fixa blott ett minne, nu gäller det bara........

2009-01-14 @ 09:40:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0