take it right between the eyes

Idag ville jag inte gå upp ur min säng! Det gick bara inte! Eller jo, det gjorde det ju. Efter ett tag. Men försent kom jag! Och inte har vi någon mat hemma heller! Så det blev bara en yoghurt till frukost. Så jag och Mirre smög ut från engelskan för att kunna äta. Psykologi hade vi också, vi fick en uppgift som ska vara färdig om en vecka. Jag måste göra klart den ikväll, blä. Franska, också en uppgift tills imorgon. Klockan känns som mycket mer än halv åtta och stämningen här hemma är så himla stressad. Vilket gör mig jättestressad! Åh, denna chain reaction.
Efter en fika på stan med Mirre och Hanna (härliga chai-latte!) och även Karin och Linnea tog jag och Hanna en tur på stadens gator. Jag träffade mamma som sa att jag skulle köpa väska. Det skulle jag gärna göra. Men alla väskor är så himla fula på mig!? Jag ser ut som en tant. Enligt Hanna också.

Jag tänker på vad jag ska packa. Mina Ray-Ban's och mina vita skor är allt jag kan tänka på nu. Egentligen vill jag smyga ner min longboard, Lufsen och gitarren. Men nä, mamma skulle upptäcka mig. Jag förstår inte att dollar'n är uppe i nio kronor nu. Ångesten! Fast det kanske är ganska bra för då köper jag bara sånt jag verkligen vill ha. Och nu när jag fortsätter tänka på det så är det ju en jävla massa saker jag vill ha. Nä, nu tänker jag ta tag i min psykologi.
Jag kanske skriver imorgon, efter packandet och barnvaktandet!

Kommentarer
Postat av: Emeli

alltså ska du resa någonstans?

2009-03-01 @ 20:05:58
URL: http://hurenkeltsomhelst.se
Postat av: Emeli

alltså ska du resa någonstans?

2009-03-01 @ 20:07:12
URL: http://hurenkeltsomhelst.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0