vi som spillt på kartans alla vita fläckar

Jag är verkligen inte en god bloggare nuförtiden. I fredags hade jag ingen klädsömnad så jag och Sofia tog oss i kragarna för att prova balklänning. Jag provade inte en enda, tåls att nämnas. Jag hittade verkligen inte en enda jag tyckte var fin. Jättehemskt. Och den Sofia provade såg hon ut som.. Någon från Idrottsgalan i. Förvisso är Sofia skitstark och också ganska biffig. Men hon var ändå fin. Men hon skulle kunna vara så mycket finare. Så vi sket i gymmet (eftersom vi inte vill bli biffigare!) utan åkte hem till mig istället. Åt semlor och ritade upp våra egna klänningar istället. För vi kom fram till att vi ska få våra klänningar uppsydda istället. Woho! Ja, sen gick Sofia hem och en och en halvtimme senare sågs vi igen. Träning, that is. Sen gick vi hem och duschade. En och en halvtimme sågs vi igen. Vodka och wok lite snabbt innan vi gick till bussen. Bussbuss, in på NH och klubb Din Mamma. En öl på Yngves. Henke, Ola, Hannes och Martin är himla bra killar. Köpa lakritspipor på Livs, bli förvånade över La Scalas stängda dörrar. Frös, oj vad vi frös. Hittade en Red Bull-vodka på Yngves och oroade oss lite över rapedrugs. Men det gick bra och världen var värd. Dansa lite. Få skjuts hem av Henkes pappa Kemiprofessorn. Jag kände att det var för kallt och mörkt för att gå hem ifrån Sofia. Så där sov jag i hennes bäddsoffa istället! Efter att ha sett lite skittv och somnat framför denna, det vill säga. På morgonen bestämde vi oss för att göra scones. Men för det behövde vi lite grejer.. Så jag tog Sofias ICAkort samt hennes Ipod och promenerade ner till Ica. Mycket fint och frukosten var klar när jag var framme! Lyxigt värre, va! Gott var det och sen hade vi lite matkoma. Framåt tvåtiden hämtade mamma mig och vi åkte till Ica. Handla mat och hälsa på lilla morfar. Åka hem och göra tacos. Vid åttatiden tog jag min egen Ipod och gick på promenad. Till GISSA VEM?! Sofia. Haha! Även Maria fick joina oss och vi åkte och hyrde film. Good Luck Chuck blev det för vi är way för fulla i hjärnorna för svårare filmer. Det var ju inte den bästa filmen ever. Men jag köpte även Inglorious Bastards för 99 spänn! Och jag fick chips och cola på köpet! Det är ju det stördaste! Jag undrar verkligen varför. Mycket chips blev det iallafall den kvällen.
Idag har jag vaknat, chillat, gått ut på promenad. Varit på lägenhetsvisning och bakat scones för det ville mamma ha. Oerhört oproduktiv dag. Det kommer jag få ta stryk för snart. Men den dagen, den sorgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0