kli i kortklippta killnackar

ALLTSÅ. Hur glad är jag att vi gick ut igår?
Maria kom hem till mig vid niotiden. Vi fixade till oss lite, dansade och sjöng mycket samt drack cider i bubblande mängder! Vi var sjukt taggade för våra spontankvällar har ju a good record, om man säger så. Vi hade en plan om att vara lite sparsamma ändå, så vi tänkte åka in till stan tidigt för att komma in gratis på något kul ställe och ta stämpel. Men, Lady Gaga höll svar oss i mitt flickrum. Vi sjöng falskt, dansade och levde rövare. Så vi kom inte riktigt in så tidigt som vi tänkt. Men det var bra, för actionen var ju i mitt flickrum liksom.

Jag minns inte när vi lyckades sätta oss själva på cyklarna och trampa iväg i höstkylan med alkohol i blodet, men det var vid halv 12-tiden skulle jag tro. In på Yngves för en öl, Lejon var redan där med Lovisa och Sesse så vi gjorde upp stora planer med dessa. Det var sjukt mycket kö överallt! Vi ville dansa så vi funderade på att försöka ta till vår kvinnliga charm och försöka komma in på NH på ett eller annat sätt. Dessutom var vi ju snåla, så NH är perfektamundo. Vi drack vår öl och gick ut i duggregnet, där jag träffade Karin! Åh, Karin är nästan anledningen till denna grymma kväll, haha! Hon hade varit på Platens och sa att de inte var hårda på "året-man-fyller-nitton"-skiten. "PLATENS!" tänkte vi glatt. Karin gav mig även en fribiljett och sa åt oss att leta efter utdelarna. PUSS KARIN! Vi hittade aldrig utdelarna, det var ju ganska sent. Men jag, Lejon och Maria ställde oss i kön till Platens ändå. Vi pratade lite med ett killgäng som stod framför oss och tog tag i varsin för att komma lättare in om de skulle kolla leg och tycka att vi var för små. Men, de kollade inte ens våra leg, helt konstigt! Så vi var grymt happy, Lejon fick sitt inträde betalat av en av killarna, hahaha, hon fick hålla sig undan honom sen på kvällen. Ah, vi gick på toa, dansade lite och kände hur livets glädjeämnen rann fyllde våra kroppar.

Dock kände vi nykterheten göra detsamma så vi gick till Lascala för att fylla på tanken! Väl där mötte vi både en kille vi jobbat med och Gustav! Gustav fick hjälpa oss med alkoholval, det blev varsin redbull och vodka och varsin shot. Det gjorde gott, kan jag säga! När vi drucit upp lyckades vi få med oss Gustav till Platens där vi slickade handleder och stämplade av. Gratis är gott! Dansadansadansa. Jag armbågade en kille i bakhuvudet som förtjänade det. Usch, haha, jag mår lite illa bara jag tänker på det. Kan folk SNÄLLA bara hålla sina händer i styr på dansgolvet om de inte fått en jävligt tydlig parningssignal? Nejdu, det må jag säga! Visst att jag ruckar på mina "hardcorefeministtendenser" som vissa skulle kalla de men inte fan ska en kille komma undan med att ta på mig eller mina kompisar ostraffat. "Straffat", haha. Snarare så finner jag mig inte i det? Och gud vad präktig jag låter nu, haha. Men seriöst, nä. Det var grymt fint iallafall, vi dansade runt och alla var seriöst så jävla crazy? Vi ramlade in i varandra och folk hela tiden, det var bara himla glatt! Och de har en dubbeltoa också. Seriöst, jag och Lejon var i extas, haha! Kom igen liksom, det måste vara den bästa fylleuppfinningen någonsin! Lyckan.

Väl på dansgolvet hittade vi våra kökompisar! Eller jag hittade min kökompis iallafall. Han var uttråkad och ville gå på efterfest när jag kom till honom. Hans kompisar fick dock tjata honom därifrån sen, haha! Jobbiga kompisjävlar, ha. Nejmen, lätt snyggaste killen jag sett på väldigt länge! Och jag var ändå inte så packad! Uppsalastudent och jag sa trevligt att råkas, adjöken och vi utrymde Platens för klockan var tre. Lejon blev hittad av killen som "lånade" ut pengar till henne så vi sprang därifrån och dissade deras efterfest. Jag undrar dock vad för kul som hade väntat ifall vi följt med. Dock var hans kompisar ganska inte lika snygga som han var så jag skulle antagligen ha dåligt samvete hela kvällen.

Nej, vi följde med en annan stilig man på efterfest istället! En lite mer lokal efterfest med lite färre folk! Jag, Lejon, Maria och Gustav styrde två-tre steg mot Gustav och var där efter två-tre steg. Hah! Vi spelade Guitar Hero, vanlig gitarr, lite ukulele och drack kaffe. Framåt femtiden kom vi på att vi inte orkade cykla hem i nattkylan så vi la oss i Gustavs mammas säng, alla fyra. Där superskedade vi och sov gott. Vi åkte hem vid halv tio tiden dock, cyklade hem i den friska morgonluften. Och idag har jag inte gjort någoting av vikt. Jag har tittat på tv och sovit. Och ätit. Den typiska bakisdagen. Men sådant måste man väl göra ibland också. Och det har varit en bakisdag med ett leende på läpparna, för det var en grymt bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0