so I stayed in the darkness with you

Jag åkte och badade med mamma, släppte av Elin på jobbet och åkte för att bada! Hela dagen låg vi i solen och simmade omkring bland barnfamiljer och algblomning! Sen åkte vi och hämtade Elin, hängde lite på Ljungsbros bibliotek gjorde vi också. Jag letade efter Förvandlingen utan framgång så jag läste lite ur levande bränd istället. När vi kom hem hann jag knappt andas i mitt duschande, påklädande och stressande ut till Marias bil fylld med mina fina vänninor som väntade på mig. Sen köpte vi glass och brummade iväg till Slaka. Där var det fullt av volleybollfolk som var grilliga och härliga! Pingis, eldsvådor på vår mat, maränger och glass, promenad till sjön och bra-dålig film om killar som vill ha burgare. Åka hem i trångt baksäte och med stjärnorna glänsande över oss!
På morgonen vaknade jag för sent, stressade i mig två knäckisar med keso i solen och cyklade till Moberg för att möta upp med Sofia. Vi cyklade i sin tur till Tinnis och glassade i några timmar. Vi cyklade hem när vi var mätta på sol och bad i innerstan för vi hade ju viktiga saker att ta itu med. Tre timmar senare var jag hemma hos Sofias morföräldrar och tittade på och klagade när hon dammsög en totalt ren lägenhet. Mycket mystiskt. Folk droppade in, vi sjöng lite singstar och drack, dansade och fnissade. Efter mycket om och men (kondomer levererade till sovrum, utskällning till mansgrisar med mycket mer) kom vi in till stan. Vi hade just kommit in på Nationernas Hus när jag fick sms och istället drog och mötte upp med Amanda och Lisa för att ge dessa en guidad tur längs ågatan! När de åkt hem drog vi in på NH igen och dansade oss svettiga! Svalka sig ute lite, prata i telefon i 26 (!!) minuter, det måste sannerligen varit det längsta fyllesamtalet jag någonsin haft! Jag och Maria cyklade hem efter att ha vittnat Lejon bli lyrisk över en igelkott och jag sov himla gott efter två rostade mackor! Nu måste jag verkligen springa för jag ska möta Alle i stan om exakt en halvtimme. Och inte har jag klätt på mig än!

Och nu såg jag att jag blivit taggad på facebook av min syster, en bild från förra lördagen. Jag ser helt vanskapt ut. Haha, dålig mobilbild på klubb, ojoj. Taggar av, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0