vidare, vidare, utan vidare

såg jag dig med någon på en perrong, livet är sånt
jag tänkte bara tyst; jaha, där är de.
plötsligt var jag redo att gå vidare och vidare för mig betydde nästa, nästa, nästa tjej.
rörelsen av farten, jag fick smak för den, där har du orsaken till allt som hänt.

Jag tror att mitt nyårslöfte är att chilla lite. Förfan. Eller inte. Annars har jag bara mina "vanliga" nyårslöften. Fail på mig som kan ha samma varje år eftersom mina framsteg inte är enorma.

Nyår, då! Herregud. Jag pusslar fortfarande med minnesbilder från natten mellan åren. Jag hade iallafall middagsbjudning här för mina älsklingar och vi lagade mat tillsammans. Nikki var galen och viftade med knivar och gav order á lá Ramsby. Efter mycket om och men (och iordninggörande, som vi också gjorde tillsammans) kunde vi äta och det blev gott över förväntan. Nu blev jag sugen på pepparsås bara för det, haha! Nejmen, det blev gott och vi drack och pratade långt inåt natten. Not. Vi åt efterrätt och tog bussen in till stan vid fucking tiotiden. Fast åandra sidan började vi fem. Ohwell. När vi kom fram till killarna välkomnades vi iallafall av Erik som lyfte upp oss, en och en. Så jävla obehagligt att bli lyft. Jag kan äntligen förstå hur Alle känner sig när hon ska sitta i folks knän. Några minuter senare spydde han dock som en kalv och däckade i sin säng. Och han var inte ensam, haha! De stora grabbarna kan inte hålla inne spriten och klockan var inte ens halv elva. Fint var det iallafall, vi var hos killarna ett bra tag. Satt i trappan och konverserade, 'mhm'ade åt tråkiga tanter och tillsist ville Sofia till sina klasskompisar. Så, Maria och jag, goda vänner som vi är, följde med henne. Men väl där satt hon bara och pratade men Aidan, som vi faktiskt lämnade hos killarna. Så jag och Maria spenderade tolvslaget med Sofias kompisar, haha! Det var fint iallafall, pussas och se på när Jonathan halvt hade ihjäl sig själv genom att smälla raketer med sin cigarr. Röka cigarr och halsa champange.
Jag och Maria stampade/halkade tillbaka i vredesmod! När vi kom in till killarna var nästan allt utrymt, vi satte oss med Jasper och Ben ett tag. Drack Jäger. Det är här kvällen blir ännu suddigare. Och saker man aldrig skulle göra nykter och herregud men vi är ganska chill ändå. Vi bestämde oss för att dra vidare (?) men vi hamnade hemma hos Jasper, jag och Maria. Och Jasper. Där sov vi någon timme. Men var mest vakna. Gudars skymning. Sofia kom efter några timmar. Och några timmar efter gick vi därifrån. Jesus. Men vi hade Vegemite med oss. Vi väntade på en buss i en tjugo minuter som tog oss hem till Maria där vi drack varm choklad, åt vitt bröd och sov i soffor. Det var fin sömn. Sen gick jag och Sofia hem. Fin början på året ändå, trots vissa snedsteg.
Den första januari var speldag med moster och kusin. Mycket roligt spel, det är ju härligt när man är i lag också! Heja mig och Elin! Och idag var jag tvungen att gå upp i ottan. Träna, äta kinabuffé med the immature och träna en andra gång. Dubbelträning  och jag är nu helt slut. Nu verkar mamma och Elin vilja spela M.I.G. också. Men de ska de väl få! Trots att jag ska upp och träna imorgon också.
Nu låter det verkligen som jag tar det nya året på allvar med nyttigt liv och allt det där. Men, näalltså, jag gör inte detta frivilligt, obs, obs. Helst vill jag sovaaaa. Snart fyller Maria år! Då blir det party tror vi. Men om en vecka är det seriestart. Då blir volleybollen mitt liv, kan jag säga och förvarna er om. Allsvenskaaaan. Nej, frågesport och te nu. PUSS.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0