medicine

Haha, vilket liv jag för! Jag har inte hunnit blogga på en hel vecka. Tur att jag knappt har några läsare, annars hade folk blivit sura och grejer.
I veckan har jag tränat, pluggat och tränat. På fredagkvällen dissade jag alla galna grejer vi skulle kunnat göra. Istället handlade jag mysmat med pappa, thaimat, cola och choklad. Spendera fredagskvällen framför tvn var sjukt länge sen men jag tror att det var en bra plan med tanke på att jag gick upp klockan sex på lördagmorgonen. In i en minibuss och vara ute på vägarna halv åtta. Nikki ville verkligen se "a moose". Det gjorde hon tyvärr inte, trots högklassig spaning in i höstskogarna. Direkt när vi var framme i Lindesberg värmde vi upp och spelade. Vi vann första matchen med 3-1 och lunchade med sallad från en pizzeria. Värma upp igen och spela. Jag var så jävla.. förvirrad. Center </3 alltså, haha. In och ut från planen och jag var verkligen inte med och det var hemskt, hemskt! Vi förlorade den matchen med 3-2, vi var jävligt svajiga ändå, jag vet inte riktigt vad som hände. Duscha och åka hem. Jag åkte i lilla bilen hem, så jag har ingen aning om var Förvillelser är. Jag hoppas innerligt att Lejon tog den. I lilla bilen såg vi TRE älgar vid vägkanten. Så jävla typiskt att Nikki missade dem alltså, jag lider med henne! 

Vi var hemma vid sju, ungefär, det var lite stressigt eftersom vi skulle ses hos Petra vid åtta, haha! Men det gick gaaanska bra ändå, jag sminkade mig, bytte om, packade ner tacosås  och alkohol och sprang iväg. Jag och Lejon var hos Petra vid niotiden så det gick inte så fort ändå, haha! Vi åt tacos, lyssnade på musik och kollade/kritiserade mumiens återkomst. Nikki klagar på att hennes engelska blir sämre och sämre av att umgås med oss och jag förstår henne. Vi lyssnade dock på vegemite-låtar och peppade på toastkväll. Jag lärde henne dock säga "Jag peppar" och början av Klappa händerna när du är riktigt glad! Vi kom till "Klappa händerna när du". Hon kan även säga "Jasper är efterbliven", vilket får mig att verkligen se fram emot när aussiekillarna anländer, haha! Vi gick till Platå, vi kom in till stan så himla sent så det är bara Petras förtjänst att vi kom in! Världens bästa lagkapten, jag svär! Jag hatar utekvällar för jag blir så jävla fattig. Speciellt när man är ute med folk som tjänar 20 tusen i månaden. Man får verkligen lite pengaperspektiv. 200 spänn slutade det på ändå, tror jag. Haha, en drink och två lakritsshots. Och inträde, dådå. Nedrans lönehelg, ska aldrig ut på lönehelg igen alltså! Fast vi hade ju himla kul. Och har man himla kul ska man inte tänka på pengarna. Istället tänker jag att det går nog jämt upp, medtanke på hur jag sparar pengar av att ha skrivit på kontraktet jag skrev på i torsdags. Himla bra! Vi träffade mycket fina karaktärer, kom jag på nu när jag tänker på det. En blivande dansk läkarstudent som trodde att vi var studenter. Han blev förvånad när vi sa att det bara var Micki som pluggade, att Petra är 24 och att jag går på gymnasiet. En blivande läkarstudent med tandställning, må jag tillägga eftersom det var hans öppningsfras. Även en kille som tyckte att vi drack asmycket när vi beställde in vår shottallrik på 55an och trodde att vi spelade beachvolleyboll när Stina berättade att vi firade. Även en engelskspråkig som frågade om jag trodde att 70 spänn skulle räcka för ett glas vin på Platå. Herrejävlar, jag hoppas det, sa jag då. Fast på engelska då. Fin kväll, vi var hemma vid fyratiden skulle jag tro.

Så jag var på G HELA DAGEN igår, därför har jag idag bara sovit. Jag tänkte ju plugga lite, men det blev inte riktigt så. Jag gick upp vid ett, åt nudlar, kollade på vem vet mest? men somnade in i halva andra programmet. Sämst, vaknade till någon tysk serie från I love språk som var bra, men då var klockan nästan sex. Och nu ska jag gå ner och äta lite glass och se ifall det finns något fint att se på Comedy Channel. Egentligen borde jag kolla upp vägen till Hackefors eftersom jag ska klippa mig istället för att gå på naturkunskapen imorgon.
Hatar btw att Eliza är i Frankrike nu. Jag har aldrig gillat Frankrike, haha. Nä, fy, hon kommer hem om en vecka liksom. Men livet är jävligt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0