the Gulag Orkestar

I fredags var jag Lady Gaga och spred glädje i för lite kläder för att det ska vara okej. Fast det var ju okej. Jag hade ju baddräkt. Jag drack drinkar, lekte charader och hoppade studsmatta med Nicole Richie/Sofia Lejon. Jag och Maria cyklade hem till mig för att byta kläder på mig, vi drack melonlikör. Sen kom Lejon och Stina så vi cyklade in på stan. En utekväll sitter ju aldrig fel när man är rund om fötterna. Åh, det var fint. Vi tog Platå och dansade oss försvarslösa. Jag och Lejon smet ut för att röka mentholcigaretter lite ibland och drack mojito. När jag gick där med min limeiga drink såg jag ett välkänt ansikte i the crowd. Seriöst, jag blev grymt glad! Jag kände knappt igen henne, men Julia fick många kramar innan jag dansande iväg igen. Till Yngves! sa jag och Lejon i kör. Vi tog en öl och raggade på killar. Eller, raggade och raggade. Sofia raggade och jag hejade på och tog del av hennes glädje, haha! Sen gick vi tillbaka till Platå, dansade lite till och cyklade hem i den okristliga kylan! Vaknade gjorde jag på lördagen, mer bakis än vanligt. Vid sextiden kom Eliza, vi gick och hyrde film. Två blev det, mitt val och hennes val. Haha, min var sjukt mycket bättre, må jag säga. Håhåjaja. Vi gick och la oss tidigt och gick upp sent. Idag gick vi miste om det fina vädret. Jag gick dock ut med hunden och mamma när Eliza tagit bussen till stationen så jag fick lite höstsol på mig. Galet. Sen tvingade jag mamma och pappa se Iron Jawed Angels med mig igen. Åh. Jag vill slåss. Ut på barrikaderna med mig säger jag bara.
Fast jag ska gå och lägga mig för jag är lite låg i livets bergochdalbana nu. Jag har nästan skickat olämpliga sms hela dagen. Tack självdiciplin. Och jag ska inte skicka imorgon heller, brabra. Bergochdalbanan är ju hög ibland med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0