do you want me at all?

Söndag och skolan kväver mig. Jag har tre examinationer imorgon?! Sen när blev det riktigt okej? Ett nationellt, kulturprov och genusinlämning. Genus först, sen kulturen. Och nationella får gå som det går, va. Och på tisdag är det mattenationella! Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag vill ju inte för något i världen plugga. Det är soligt ute men jag har mina rullgardiner nere.

I fredags åkte jag och Alle till Norrköping och införskaffade oss tatueringar. Woah säger jag bara. Ett dussin hamstrar med vässade tänder på en longboard. Men det var fint, lugna kvällen efter det säger jag bara. Himlen öppnade sig och det har jag ju en liten förkärlek för, trots allt.

Igår var det en himla lugn dag, jag sov lite, solade lite och handlade lite. Sen kom Maria och Lejon till mig och vi var vuxna med fördrinkar, grillning och mörk choklad. Vi pratade om himmel och jord och livet var fint och vid ett-tiden begav de sig såsom vuxna människor gör. Idag ska jag ta tag i mitt liv, på riktigt. Alltså, plugga och kanske tillochmed övningsköra. Och ta omfattande beslut, orkar inte att besluten kommer som på löpande band. Är jag riktigt duktig kanske jag även tar en promenad.  Det kan jag dock ej göra nu ty jag drack nyligen en massa te och då kommer jag behöva kissa på promenaden och det är ju lite ångestladdat att försöka hitta en bra buske.

Nu ska jag ägna hela mig åt att skriva till Nyamko Sabuni om varför vi borde skaffa en delad föräldraförsäkring i Sverige. Men liberal som hon är lär hon bara tycka att familjerna ska få välja själva. Stoppa valfriheten, säger jag då.
Och påtal om genus såg jag nu att jag fått MVG på min medieanalys. Vilket betyder att jag måste få MVG på dessa brevjävlar också, haha. Hard-work-work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0